Balsam för själen – Njut av Sardinien med HYMER Exsis-t 580 Pure

John och Vanessa åker på en härlig semester till Sardinien. De upplever allt från avslappnade familjestunder till drömska naturupplevelser till kulinariska och kulturella höjdpunkter. I ett fordon som HYMER Exsis-t 580 Pure reser du otroligt praktiskt: du kan helt enkelt stanna där du känner dig mest bekväm och njuta fullt ut av de vackraste stunderna. Läs själv:

John Unseld

Författare

Destination
Italien
Modell
HYMER Exsis-t Pure 580

Dag 1: Avfärd

Vår resa började i ett kyligt Stuttgart, varifrån vi tog oss till Livorno fulla av förväntan. Vi, det är jag (John) och min partner Vanessa. Resan genom det pittoreska bergslandskapet i Schweiz gav oss en försmak av den skönhet som skulle vänta oss på Sardinien. Eftersom vi hade hela 11 dagar fulla av medelhavsintryck och njutbar avkoppling framför oss, var vi tacksamma för det utrymme som fanns tillgängligt i HYMER Exsis-t 580 Pure. Kläder, strandutrustning och allt annat som är viktigt för oss förvarades i det rymliga garaget innan avresan och är hela tiden lättillgängligt tack vare en extra garagelucka.

Resan förblev händelserik då Gotthardtunneln upprepade gånger stängdes av tillfälligt. Podcasts och spellistor distraherade oss medan vi, tack vare sidvindsassistenten och farthållaren, körde lugnt och avslappnat mot Olbia. Som tur var kom vi fram i tid, 30 minuter innan färjan gick.

Dag 2: Ankomst och familjeåterförening

Efter en avkopplande färjetur från Livorno till Olbia anlände vi på morgonen. Trots hällregnet och de grå molnen på himlen hittade vi en charmig camping på östra delen av ön, "Camping Coccorrocci". Tack vare markisen på HYMER Exsis-t 580 Pure var vädret inga större problem, oavsett om det var för regnigt eller för varmt. På vår egen uteplats direkt framför fordonet var vi väl skyddade från både UV-ljus och regn! Omgivna av grönskande och steniga berg och doften av vilda örter träffade vi min bror och hans familj för att tillbringa tid tillsammans och njuta av Sardiniens natur.

Dag 3 & 4: Strandmagi och reslust

Följande dagar bodde vi på den pittoreska campingen och passade på att utforska de vackra omgivningarna. En solig dag vandrade vi genom tallskogar och längs gömda stigar till den närliggande sandstranden. Vi förbluffades av dess oförstörda skönhet och sanddyner som dansade mjukt i vinden.

Tiden med familjen på stranden, sandslottsbyggen och samla snäckor förblir ett oförglömligt minne och lämnade oss också med en och annan lätt solbränna.