Bryllupsrejse i alperne - samtidig med min deltagelse i de tyske mesterskaber i MTB-Shorttrack

Nadine Perks finder sin passion inden for Cross-Country og tilhører dermed toppen af tyske kvindelige mountainbikere. For at kombinere sin bryllupsrejse og den kommende tyske mesterskab i MTB-Shorttrack, udforskede hun Alperne mellem Italien og Schweiz med sin mand i en camper van fra HYMER.

Nadine Perks

Forfatter

Rejsemål
Alperne
Model
HYMER Free 600

Direkte fra drømmebrylluppet til pisterne

Efter en absolut drømmebryllup i bjergene - derhjemme i det smukke Allgäu - havde vi den fantastiske og spændende mulighed for at tage på tur med HYMER Free 600. Selvom jeg som barn altid var med på campingferie i autocamper, var Nick og jeg ellers uerfarne campister. Derfor var den omfattende instruktion, vi fik ved afhentningen af køretøjet hos HYMER i Bad Waldsee, meget informativ og hjælpsom for os. De forklarede os om køretøjet, og vi kunne næsten ikke vente med at komme hjem, pakke autocamperen og bare tage afsted!

Snørklede bjergveje
Til en paradisisk, lille bjerglandsby.

Vores første mål var Splügenpass. Kommer fra den schweiziske side, vidste vi allerede, at det ikke ville være den letteste pas. Med sine smalle sving er det ofte en udfordring selv for almindelige biler. Men HYMER Free 600 var let at køre, og så klarede vi passet uden problemer!

Tidligere havde vi undersøgt og fundet ud af, at vi kunne lave en overnatning på Montespluga parkeringsplads. Næste morgen blev vi vækket af solstråler, og vi nød vores første dag i fuldstændig ro og samvær. Den friske duft af kaffe og den hjemmelavede müsli var den perfekte start på dagen.

Med fyldte depoter begav vi os således ud på vores første dagsvandring. Vi havde utroligt gode forhold, og vi kunne ikke få nok af at beundre omgivelserne. Det var skønt at vide, at ved turens ende ventede vores lille hyggelige hjem på fire hjul med lækker mad og uovertruffen ro!

Da parkeringspladsen endda havde ferskvand og mulighed for at tømme gråt spildevand, og HYMER Free 600 ellers er selvforsynende, benyttede vi lejligheden til at blive der et par flere dage. Vi nød friheden og fleksibiliteten til spontant at blive så længe, som vi ønskede det.

Madlavning med lokale specialiteter –
i det lille, men fine HYMER-køkken

Der var et lokalt mejeri i nærheden af den idylliske bjerglandsby, hvor vi forsynede os med bjergost og frisk alpe smør. Vores yndlingsret er Pizzocheri, og vi ville selvfølgelig ikke gå glip af lejligheden til at tilberede denne ret med friske ingredienser direkte fra området i vores eget køkken i køretøjet. Mens vi gik en tur, fandt vi frisk salvie, så der var intet til hinder for tilberedningen.

Ved spisebordet kan alt nemt og bekvemt forberedes. Når panden er på HYMERs gasblus, går tilberedningen hurtigt, og snart får duften af vores måltid vores mund til at løbe i vand. Vi blev positivt overrasket og nød virkelig måltidet.

Rejs i stedet for at læse?

Lær HYMER Free at kende, og start dit eget eventyr allerede i dag.

Denne frihed og fleksibilitet betød mere for os end ethvert 5-stjernet hotel!
Professionel MTB kører Nadine Perks

Fra Italien til Schweiz

Efter smukke dage i Italien fortsatte vi mod Schweiz. Gennem Chiavenna kørte vi over Malojapasset til næste idylliske lille by - Maloja. Dette skulle være vores næste base for de kommende dage. En afsides parkeringsplads gav os igen muligheden for at nyde bjerglandskabet i fuldstændig stilhed og ro.

Vi gik direkte fra camperen op i bjergene og endda ind i sneen. Det var godt at vide, at vi havde opvarmning, så vi ikke behøvede at bekymre os om temperaturen i vores camper van efter tilbagevenden.

Vellykket mellemlanding
ved de tyske mesterskaber i MTB-Shorttrack

Selvom vi var i fuld feriemodus og følte os langt væk fra alt, havde jeg alligevel længe planlagt at deltage i mit sidste løb i sæsonen i Titisee-Neustadt. Ved natløbet under flutlys handlede det kun om medaljerne, og jeg ville ikke lade denne mulighed gå tabt, selvom det var under vores bryllupsrejse. Fordi det er så ukompliceretat og afslappende at rejse med HYMER, var rejsen og mellemlandingen heller ikke noget problem. Tværtimod har jeg virkelig lært at værdsætte komforten ved at have en autocamper og har set lyset i denne rejseform for mig selv.

Især ventetiden mellem træning, opvarmning og løb kunne jeg tilbringe indendørs, og maden var nem og hurtig at tilberede i autocamperen. Jeg endte på tredjepladsen og sikrede mig dermed en bronzemedalj. Det var super praktisk, at jeg kunne tage en bruser direkte i vores camper van, for så kunne jeg endda friske mig op inden præmieoverrækkelsen. Derefter kørte vi, indtil vi var trætte. Den luksus at kunne stoppe, når man har lyst, er meget værdifuld for mig, især efter konkurrencer, og giver mig den nødvendige fleksibilitet.

Sidste stop: Schweizer Alpen

Vores sidste stop var ved Oberalppass over Andermatt. Jeg indså, hvor hurtigt denne ændring af stedet bidrog til at skifte fra konkurrence-tilstand til feriemodus med det samme. I camperen var alt allerede pakket og læsset, så vi havde alt med os, og vi behøvede ikke at omorganisere noget. Så cyklen blev hurtigt pakket væk, og vandretøjet blev taget frem.

Den gennemtænkte opbevaringsplads med mange skabe, opbevaringsklapper og skuffer er virkelig praktisk og udgør et ægte rummirakel - selvom det ikke er umiddelbart synligt ved første øjekast. Om eftermiddagen nød vi bare udsigten fra camperen og den særlige stemning i sollyset.

Disse små øjeblikke er utroligt værdifulde, og jeg er taknemmelig for, at vi havde muligheden for bare at parkere, hvor lyset var smukkest og stemningen mest fantastisk - og hvor solstrålerne skinnede mest stemningsfuldt ind i vores HYMER. Udsigten fra sengen inden sengetid var gigantisk og bestemt ikke hverdagskost.

Hjemrejse
Med en solopgangstur

Vi vendte tilbage via Bregenzerwald, Balderschwang og Riedbergpass. Da vi altid havde ønsket at være på toppen til solopgang, udnyttede vi chancen for at overnatte på Riedbergpass for at være ved korsprikken før de første solstråler næste morgen. At overnatte i camperen gjorde det muligt for os at sove længere, da vi allerede var ved startpunktet for turen. Så vi startede i mørket, og lige i tide til solopgangen var vi på toppen og kunne nyde spektaklet.

Facit

Vi vil savne denne særlige og fredelige tid i camperen og er utroligt glade for, at vi valgte denne særlige form for bryllupsrejse. Denne tid sammen var meget speciel og hjalp os også med at forstå og mindes alle de vidunderlige øjeblikke fra brylluppet.

Intet hotel kunne have givet os denne intimitet, og muligheden for at rejse så fleksibelt og frit var uvurderlig. Alt i alt var det mere end en perfekt tur, som vi helt sikkert aldrig vil glemme og altid vil huske med glæde.

HYMER Free

Opbevaringsplads som en autocamper, men smidig som en personbil

De alsidige og gennemtænkte opbevaringsmuligheder kombineret med kørekomforten i en personbil gør HYMER Free ikke kun til den perfekte følgesvend under bryllupsrejser eller ferier, men også til en behagelig base under sportslige konkurrencer. Alt hvad der er nødvendigt, er altid med: en komfortabel seng til god søvn, et fornuftigt køkken til selvhusholdning og et badeværelse med toilet og brusebad for at kunne friske sig op hurtigt.

Til hvert eventyr findes der en HYMER

Historier du kan skrive med din HYMER.
I vores modeloversigt kan du finde en HYMER der passer til din rejsehistorie.